Charles’ın günlüğü mahkemeyle yayında

Charles’ın günlüğü mahkemeyle yayında

0
PAYLAŞ

“Mail on Sunday” gazetesinin, prensin eski bir danışmanı yardımıyla ele geçirip, bir bölümünü Kasım 2005’te yayımladığı günlük ile ilgili karar veren yargıç, 3 bin kelimeden oluşan notların kamuoyu tarafından bilinmesinde “yarar olduğuna” karar verdi.


Notlarda yer alan siyasi yorumlara dikkat çeken yargıç, gazetenin avukatının, “Prensin yorumları açıkça hükümete ve diğer bazı siyasi hedeflere karşı düşmanlık içeriyor ve halkın bunu bilmeye hakkı var” şeklindeki savunmasını haklı buldu.


Yargıç, Charles’ın avukatlarının, “günlüğün, prensin özel eşyası olduğu” savını ise reddetti.


Prensin “Hong Kong’un Devri ve Büyük Çin Gezisi” başlığını taşıyan el yazısıyla kaleme alınmış notlarında hükümete yönelik eleştiriler yer alıyor.


Prens, kendisi ve kraliyet çalışanlarının Boeing 747 tipi uçağın ekonomi sınıfında seyahat etmelerine karşılık, dönemin Dışişleri Bakanı Robin Cook’un da aralarında bulunduğu hükümetin konuklarının ”first class” koltuklarda oturduklarını belirtiyor ve bu durumu ”Kraliyetin bitirilişi” olarak yorumluyor.


Hong Kong’daki törenler sırasında Başbakan Tony Blair ve eşinin İngiliz Deniz Kuvvetleri’ne ait Britannia adlı gemiye gelişleri ve acele şekilde gemiden ayrılmalarını da eleştiren Charles, Blair’in 14 saat süren Hong Kong seyahatinin detaylarını “hiçbir şeyden haberi olmayan, ne hakkında karar aldıklarını bile bilmeyen danışmanlarının” eline bırakmış olmasına tepki gösteriyor.


Çin devlet yöneticileri ve ordusuyla ilgili bazı aşağılayıcı yorumların da yer aldığı prensin günlüğü, bugünkü İngiliz gazetelerinde yayımlandı.

BİR CEVAP BIRAK