Genelkurmay’dan rapor soruşturması

Genelkurmay’dan rapor soruşturması

0
PAYLAŞ

Genelkurmay Başkanlığı’nın internet sitesinde yer alan açıklamada, “8 Mart 2007 günü Genelkurmay Başkanlığı’nın basın yayın organları hakkında değerlendirme raporu hazırladığı şeklindeki haberlere medyada yer verilmiştir. Konu ile ilgili adli soruşturma başlatılmıştır” denildi. 


Soruşturmanın, haberi yayınlayan medya organlarına yönelik olduğu belirtiliyor. Basında yer alan raporda, Türkiye’deki medya organları, “Türk Silahlı Kuvvetleri yanlısı, ya da karşıtı” şeklinde tek tek değerlendiriliyor. Rapor ayrıca, Genelkurmay Başkanlığı’nın akreditasyon uygulaması konusunda da, öneriler içeriyor.


MEDYAYA TAKİP


Genelkurmay Başkanlığı, medyayı yakın takibe aldı. Hazırlanan bir raporda, Türkiye’deki medya organları, “Türk Silahlı Kuvvetleri yanlısı, ya da karşıtı” şeklinde tek tek değerlendiriliyor.
 
Rapor ayrıca, Genelkurmay Başkanlığı’nın akreditasyon uygulaması konusunda da, öneriler içeriyor. Rapor’da, Türkiye’deki gazeteler ve televizyonların Silahlı Kuvvetler ile ilgili haber ve yorumları inceleniyor. Ekim 2006 tarihli rapor, andıç başlığıyla sunuluyor. 2006 yılının Ocak- Eylül dönemine ait incelemelerde yayın organları Türk Silahlı Kuvvetleri yanlısı ve Türk Silahlı Kuvvetleri karşıtı olarak ayrılıyor.


Raporda, 19 gazete, 8 dergi, 5 haber ajansı ile 18 televizyon kanalında yer alan halberler olumlu ve olumsuz olarak sınıflandırılıyor.


Raporda köşe yazarları için de değerlendirme yapılıyor ve “Askerin siyasete müdahalesine karşı” değerlendirmesi yapılan yazarlardan bazıları için, Genelkurmay akreditasyonuna alınmaması öneriliyor.


Raporda ayrıca yayın organları tek tek sıralanarak akreditasyonu devam etmesi gerekenler ve izlenip karar verilemesi istenenler belirtiliyor. Andıçta, yayın kuruluşlarının sahipleri hakkında değerlendirmelerde de bulunuluyor.


Bir yayın grubunun sahibi için “Ticaret-siyaset-medya tartışmalarının odağındaki isim” tanımlaması yapılırken, bir diğerinin Kuzey Irak’ta yatırımları olduğuna dikkat çekiliyor.


Bir başka yayın kuruluşunun sahibinin ise Soros’la ilgisi olduğu iddia edilen bir üniversiteyle bağına dikkat çekiliyor.


Andıç, el değiştiren medya kuruluşları ve yeni sahipleri hakkında da bilgiler içeriyor.


Hazırlanan rapor, rahatsızlık duyulan haber ve yorumlara karşı uygulanacak yaptırımlar konusunda da öneride bulunuyor.


Raporda, bu tür haber ve yorumlara karşı bunların yayınlandığı kurumların değil, tek tek gazeteci ve yazarların akreditasyonlarıın iptal edilmesini öneriyor.


Rapor, halihazırda Türk Silahlı Kuvvetleri nezdinde akreditasyonu bulunan kuruluşlarla ilgili. Genelkurmay’ın dinci yayınlar yaptığı gerekçesiyle akredite etmediği basın yayın organları listede zaten bulunmuyor.


 

BİR CEVAP BIRAK