Savcı: ROJ TV kapatılanların devamı

Kopenhag Şehir Mahkemesi’nde devam eden ROJ TV’yi kapatma davasının 28. duruşmasında savcı mütaalasını okudu. Savcı Jakob Buch Jepsen, mütaalasına savunma avukatını zamanı boşa harcamakla suçlayarak başladı. ROJ TV’yi kapatma davasındaki iddiasını 5 temel noktaya oturtan savcı Jepsen bunları şöyle sıraladı:

1. PKK treör örgütü mü?
2. 2006-2010 arasında belgelenen ROJ TV programlarıyla PKK’nın propagandasını yaptığının sözkonusu olması.
3. Tarihçesi: Med TV, Mesopotamia Boradcast, Medya TV. ROJ TV ve ROJ NV arasındaki bağlantı ve ilişkiler?
4. ROJ TV ve ROJ NV çalışanlarıyla PKK arasında ilişki var mı?
5. Ekonomi: ROJ TV ’yi kim finanse ediyor?

Taahhütlerine uymuyor

Savcı Jepsen, Danimarka TV Radyo Kurulu’ndan yayın lisansı almak için yapılan müracatta, ROJ TV’nin ana merkezinin Kopenhag’da olacağı ve programlar ile kararlarının buradan alınacağını taahhüt ettiğini ifade etti. Savcı, buna rağmen programlar ve kararların Belçika’daki ROJ NV’den alındığını belirtti. ROJ NV’nin 4 telefon hattına dikkat çeken savcı, bu telefonların Türkiye ve K. Irak’ta irtibatlar için kullanıldığını ileri sürdü.

Yasaklanan TV’lerin devamı

İngiltere’nin 1999 yılında MED TV’yi, Fransa’nın 2004’te MEDYA TV’yi, 2008’de Almanya ve 2010 yılında yine Alman mahkemesinin bu kanalları yasakladığını söyleyen savcı Jepsen, bunların devamının ROJ TV olduğunu iddia etti.
Savcılığın Türkiye’yi savunmadığını belirten Jepsen, Türkiye’nin Kürt hakları konusunda bir dizi iyileştirmeler ve düzenlemelere gittiğine işaret etti. Savcı, Kürtlerin Türkiye’de haksızlığı uğramaları durumunda AİHM’ye gittikleri ve Türkiye’yi mahkum ettirdiğini ifade etti.

HABERİN DEVAMI İÇİN LÜTEN TIKLAYINIZ

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × three =