Skandal İngiltere’nin bir büyük gazetesini devirdi

Skandal İngiltere’nin bir büyük gazetesini devirdi

0
PAYLAŞ

Gazete son günlerde İngiltere gündemini kaplayan kanun dışı telefon dinleme skandalı sebebiyle sert eleştirilere hedef olmuştu.

Gazeteye reklam veren Ford, Vauxhall gibi şirketler yaşananlar sebebiyle News of the World’e reklam vermeyeceklerini açıklamışlardı.

News of the World’un parçası olduğu News International Medya grubunun sahibi Ruport Murdoch tarafından yapılan açıklama, İngiltere’nin en büyük gazetesinin yayından kaldırılacağı anlamına geliyor.

Askerlerin aileleri de dinlenmiş

Gazeteye yönelik son iddia bugün Daily Telegraph gazetesinin öne sürdüğü Irak ve Afganistan’da ölen İngiliz askerlerin ailelerinin News of the World gazetesince dinlendiğini yönündeydi.

Gazetenin siyaset ve şöhret dünyasından ünlü kişilerin telefonlarını dinlediği iddiaları daha önce gündeme gelmişti.

Bu iddialara dün de cinayet ve Londra’da 7 Temmuz’daki bombalı saldırı kurbanlarının ve bu kişilerin yakınlarının telefonlarının da dinlendiği suçlaması eklendi.

Daily Telegraph gazetesinin bugünkü iddiasına göre gazete adına çalıştığı söylenen özel dedektif Glenn Mulcaire’in dosyaları arasında, Irak ve Afganistan’da ölen askerlerin yakınlarına ait telefon numaraları da ele geçirildi.

İddialar nasıl gelişti

News of the World, 2002 yılında cinayete kurban gitmiş bir genç kız henüz kayıp durumundayken cep telefonundaki mesajlara ulaşıp gizlice dinlemekle suçlanıyor.

Öldürüldüğünde 13 yaşında olan kızın mesaj kutusu dolunca bazı mesajları silerek yeni mesaj gelmesini sağlayan News of the World, Milly Dowler adlı kızın ailesine halen sağ olduğu yönünde boş umutlar vermekle suçlanıyor.

Katili daha geçen ay hapse mahkum edilen Milly Dowler’ın ailesi, kızları telefon mesajlarını dinleyebildiğine göre halen sağ olduğu umudunu taşıyordu.

Bulvar gazetesi News of the World, çarpıcı bir manşet bulmak amacıyla, 7 Temmuz 2005 tarihinde Londra’da toplu taşıma araçlarını hedef alan eşgüdümlü saldırılarda ölenlerin yakınlarının telefonlarını da dinlemekle suçlandı. (BBC)

Gazetenin cep telefonlarını özel detektiflere para vererek dinlettiği iddia ediliyor.

BİR CEVAP BIRAK