‘Soykırımı red cezası’ doğru mu?

PAYLAŞ

Avrupa basınında tarihçiyle ilgili bazı yorum haberler şöyle:


Der Standard (Avusturya): Yahudi soykırımının inkarını suç sayan yasaların varlığı doğrudur. David Irving gibiler, bu suçların gerçekten işlendiğini gayet iyi bilirler. Nasıl işlendiğini de ortaya çıkarmaları güç değildir. Ancak amaçları, bunları inkar etmek, önemsiz göstermek ve siyaseten kabul edilebilir hale getirmektir. Milliyetçi sosyalizmi mazur göstermeye yönelik bu girişimlere göz yummak, demokrasinin sınırlarını zorlamak ve soykırım kurbanlarına ihanet olacaktır.”


The Times (İngiltere) : Soykırımı reddetmeyi suç sayan yasalar tartışmaya açıktır. Soykırımı inkar etmeyi, onaylamayı, önemsiz ya da mazur göstermeyi suç saymak için, Avusturya’nın kendine özgü haklı nedenleri var. Almanya’nın da öyle. Ancak bu çerçevede bile, söz konusu yasalar tartışmaya açıktır. Bu tür bir yasak, Nazi Almanya’sının işlediği suçlarla yüzleşme sürecinin tamamlandığı gibi bir yanlış anlamaya sebep olabilir. Oysa gerçek böyle değil. Almanya Nazi geçmişiyle ilgili olarak ıstırap verici bir toplumsal tartışma sürecinden geçti. Avusturya’da ise, sadece 2004 yılında, soykırımı reddetme suçundan 724 mahkumiyet kararı verildi. Ancak söz konusu yasaların, Avusturya halkının geçmişleriyle henüz tam olarak yüzleşememiş olduğu gerçeğini perdelemek için kullanıldığı kanısı bir hayli yaygın. Almanya’nın aksine, Avusturya bu yüzleşme sürecini tamamlamış değil.


The Independent (İngiltere): Irving’in görüşlerinin hiçbirine katılmıyoruz, ancak bu görüşleri kamuoyuna yansıtma hakkı korunmalıdır. İfade özgürlüğü, sadece katıldığımız görüşlerin ifadesini savunmak ile sınırlı olmamalıdır. Ancak Muhammed Peygamber karikatürlerinde olduğu gibi, insanları incitmek için bir kalkan işlevi de görmemelidir ifade özgürlüğü. Herkes düşündüğünü, nefret, şiddet ve cinayete teşvik boyutuna taşımadan ifade etme hakkına sahiptir. Yahudi soykırımını tartışmak da, bu kategoriye kesinlikle girmez. Tam tersine, soykırımın inkarını suç saymak, her tür muhalif görüşün yasaklanması ile sonuçlanabilecek bir yolun başlangıcıdır.

CEVAP VER