Taciz haberi BBC editörünü görevinden etti

Taciz haberi BBC editörünü görevinden etti

0
PAYLAŞ

Peter Rippon kurumun en prestijli haber programlarından tıklayın Newsnight’ın editörlüğünü bıraktığını duyurdu.

Rippon geçen yıl Jimmy Savile hakkında cinsel taciz iddialarını gündeme getiren bir haberin yayınlanmasını engellemişti.

Haberi hasıraltı etmekle suçlanan Rippon, kararını tamamen editoryal sebeplerle aldığını söylüyor.

Newsnight gazetecileri Aralık 2011’de bu haberi araştırdıkları dönemde Sir Jimmy Savile yeni ölmüştü ve kamuoyu iddialardan habersizdi.

Yıllardır BBC programlarına sunuculuk yapan, ayrıca DJ olarak çalışan Savile hala ülkenin en sevilen şovmenlerinden biriydi.

Hatta BBC, Noel döneminde yayınlanmak üzere Savile’in kariyeri hakkında özel programlar hazırlıyordu.

Bu dönemde Newsnight ekibi Savile’in cinsel tacizine uğradıklarını söyleyen birkaç kadınla görüştü. Haberi araştıran ekip, polisin de bu konuda soruşturma açtığını ancak yeterli kanıt bulamadığını öğrendi.

‘Eksik bilgiler’İşte editör Peter Rippon, bu bilgiye dayanarak haberi yayınlamamaya karar verdiğini söylemiş, hatta bunu tıklayın bir blogda dile getirmişti.

BBC şimdi tıklayın bir açıklama yayınlayarak bu blogda da “yer yer doğruyu yansıtmayan ve eksik” bilgiler bulunduğunu kabul etti.

Örneğin Rippon’ın yazdığı gibi programa başvuran kadınların tümünün zaten polise gitmiş olmadığı sanılıyor.

BBC yöneticiler, bu konuda açtıkları ve başına Sky haber kanalının eski yayın yönetmeni Nick Pollard’ı getirdikleri soruşturmanın sonucu belli olana kadar ayrıntılara girmeyi reddediyor.

Onlar konuşmasa da haberi hazırlayan BBC gazetecileri, yine bir BBC programına bilgi verdi.

Bu akşam yayınlanacak tıklayın Panorama programına konuşan Newsnight çalışanlarından Meirion Jones, editörü Rippon’a bu haberi yayınlamamakla BBC’nin itibarına gölge düşüreceği uyarısı yaptığını söyledi.

Jones “Bu haberin bir şekilde ortaya çıkacağına ve BBC’nin olayı örtbas etmekle suçlanacağına emindim.” dedi.

Bir diğer Newsnight yapımcısı, Liz MacKean de Rippon’un haberi yayınlamama kararına şaşırdığını belirterek “Söyleyebileceğim tek şey, tavrının birdenbire değiştiği. Bir gün ‘Harika, yayına hazırlayalım’ derken ertesi gün ‘Dur’ dendi.” diye konuştu.

ITV ortaya çıkardıKamuoyu iddialardan bu ay başında ITV’de yayınlanan bir belgesel sayesinde haberdar olmuştu.

Bu programda birkaç kadının tanıklığına yer verilmesinin ardından, çok sayıda kişi ITV’yi ve polisi arayarak kendilerinin de başına benzer şeyler geldiğini söyledi.

Kurbanlardan bazıları BBC stüdyolarında tacize uğradığını söylerken, Savile’in hayır işleri kapsamında gittiği hastanelerde, çocuk bakımevlerinde tacize uğradıklarını anlatanlar da var.

Polis şimdi Savile’in 40 yılı aşkın kariyeri boyunca 200’den fazla kurbanı olduğu iddialarını araştırdıklarını, bunlar arasında reşit olmayan kız çocuklarının da bulunduğunu belirtiyor.

İddialar üzerine Savile’in ailesi, kendisine övgüler düzen mezar taşını kaldırmıştı.

İddialar nereye varacak?Editör Peter Rippon, blogunda kendisine yukarıdan hiçbir baskı gelmediğini de söylemişti.

Rippon’ın müdürü olan BBC Haber Müdürü Helen Boaden da olaydan haberdar olduğunu ancak kararın Rippon’a ait olduğunu söylüyor.

Boaden şimdiki BBC Genel Müdürü George Entwistle’a böyle bir araştırma yapıldığını söylediğini fakat bu konuşmanın “10 saniyeyi geçmediğini” de belirtiyor.

Entwistle o dönemde programlardan sorumlu BBC Vision bölümünün başkanı olarak Savile özel programlarından da sorumluydu.

Şimdi genel müdür olarak hem Savile’in çalıştığı dönemde BBC’deki kültürü, hem de Newsnight olayını araştıracak iki komisyon kuran George Entwistle yarın bir meclis komisyonuna ifade verecek.

Olayla ilgili olarak başbakanlıktan yapılan açıklamada “BBC’nin ve (onu denetleyen) Vakıf’ın bu iddiaları ciddiye alacağına eminiz. Ancak insanlar bir yargıya varmadan önce soruşturmaların sonuçlanmasını beklemeli.” denildi.

Ancak Entwistle’ın kendi önerisi üzerine yarın sabah sorularını yanıtlayacağı Avam Kamarası Kültür, Medya ve Spor Komitesi Başkanı John Whittingdale çok ciddi sorulara yanıt arayacaklarını söylüyor.

Whittingdale bu sabah BBC Radyo 4’e verdiği mülakatta “Eğer program müdürüyseniz ve Jimmy Savile hakkında programlar hazırlattığınız bir dönemde Newsnight’ın elinde bomba gibi bir haber olduğu söyleniyorsa, bu meseleyi 10 saniyeliğine tartışmazsınız. ‘Ben de halka Savile’i aziz gibi gösteren programlar yayınlamak üzereydim, biraz daha anlat’ dersiniz. Ama anladığımız kadarıyla Newsnight araştırmasının içeriğini bile sormamış.” dedi.

BBC

BİR CEVAP BIRAK