Kürt kanalı Türksat’ı kaçak kullanmış

Danimarka’dan yayın yapan  Roj TV’den başka, yurt dışından beş ayrı kanaldan daha Türkiye’deki Kürtler’e yönelik yayın yapıldığı belirlendi. Bu kanalların yayınları uydu antenleri aracılığıyla Türkiye’den izlenebiliyor.


Kapatma girişimlerinden sonra Roj Tv, frekans değiştirerek yayınlarını Mezopotamya Tv adı altında sürdürüyor. Ancak, RojTv amblemini kullanmaya devam ediyor.


RTÜK bilgilerine göre; Mihr Tv adlı kanal da şu anda Brezilya’dan yayın yapıyor. Bu kanal, Türkiye’ye ait Türksat 1- C uydusunu da bir süre kaçak olarak kullandı. Ancak, daha sonra Türkiye tarafından farkına varılarak yayın kesildi.Kanal, yayınlarına  Brezilya’ya ait Telstar-2 üzerinden  devam ediyor.


Hak Tv ve Cudi—Medya Tv adlı kanallar  da Almanya’dan yayın yapıyor. Türkiye’nin ,Cudi-Medya Tv kanalının kapatılması için yaptığı girişimlere  olumsuz yanıt verildi.
Kumru Radyo ve Mezopotamya Radyo adlı radyo kanalları da internet üzerinden  Türkiye’ye yayın yapıyor.


ROJ TV BİLMECESİ


Danimarka Adalet Bakanı Lena Espersen’in , Amerikanın isteği üzerine Roj Tv’nin kapatılması için   soruşturma başlattıklarını açıklamasına  karşın,ABD Dış işleri sözcüleri,“Bahsedilen televizyon kanalının kapatılması çağrısında bulunup bulunmadıklarını bilmediklerini” söylediler.


Geçtiğimiz hafta Berlinske Tidende Gazetesi’ne açıklama yapan Danimarka Adalet Bakanı Lena Espersen,ABD yönetimi tarafından Danimarka Hükümetine yazılan bir mektuptan sonra, RojTv’nin kapatılmasına hazırlık amacıyla  güvenlik kuvvetlerine soruşturma talimatı verildiğini söylemişti.


Daha sonra, bu Tv’nin kapatılması için kamuoyu oluşturulması çalışmalarına girişilmiş, bu bağlamda PKK adına haraç söylediğini söyleyen bir taksi şoförü devletin resmi televizyonuna çıkarak PKK’yı suçlayan itiraflarda bulunmuştu.


Aynı programda konuşan Asayiş Şube Müdürü  Per Larsen de, çok ciddi buldukları bu iddiaların üzerine gideceklerini söylemişti.


Danimarka,Roj Tv’yi kapatmak, soruşturmayı PKK faaliyetlerini de içine alacak şekilde genişletmek üzereyken,Amerikan kaynaklarından gelen açıklama “soğuk Duş” etkisi yaptı.Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Sean McCormack’ın “haberim yok” şeklindeki sözlerinden sonra,  Washington’daki Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Adam Ereli de konuya ilişkin soruya verdiği yanıtta, “ Bahsedilen televizyon kanalının kapatılması çağrısında bulunup bulunmadığımızı bilmiyorum” dedi.


AÇIKLAMALAR BİR TAKTİK Mİ?


Böylece,ortada kalan Roj Tv’nin kapatılmasıyla ilgili haberlerde sevinen ve üzülen taraf olmadı. ABD yönetimi tarafından bu tür açıklamaların bir “taktik” gereği yapıldığı öne sürüldü.Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da, ABD gezisinden sonra, önemli bir kaynağa dayandırdığını belirterek yaptığı açıklamada, “ABD’nin Kuzey Irak’taki PKK üst yönetimini tutuklama kararı aldı” demiş, ancak bu haber Genel Kurmay tarafından doğrulanmamıştı.


ABD  Dışışleri Bakanlığı kaynakları şimdi olduğu gibi, o  gün de böyle bir kararın alınıp alınmadığını bilmediklerini söylemişlerdi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

thirteen + twenty =