Murdoch İngiltere yatırımından vazgeçti

Murdoch İngiltere yatırımından vazgeçti

0
PAYLAŞ

Financi Times, medya patronunun siyasi baskılara boyun eğerek 13 milyar dolar civarındaki teklifini geri çektiğini yazdı.

Siyasi baskıların nedeni, Murdoch’a bağlı dev medya imparatorluğunun parçası olan İngiliz gazetesi News of the World’ün yüzlerce -ve hatta binlerce- kişinin gizlice telefonlarını dinlediği iddialarıyla patlak veren skandal olarak gösteriliyor.

Murdoch sözkonusu gazeteyi kapatarak skandalın üzerini kapatmaya çalışmış olsa da, bunun yetmediği anlaşılıyor. Hatta Independent’ın manşetine bakacak olursak, ”Rupert kaçıyor.” Independent, Avustralya asıllı işadamının ana şirketi News Corporation’ın, İngiltere’de sahibi olduğu gazeteleri de bırakmayı düşündüğünü öne sürdü.

Kabaran fatura

Independent’a göre, İngiltere’de patlak veren skandalın yankıları Atlantik ötesine de yayılma eğiliminde. Gazete, şimdi Amerikan senatosunda da, Murdoch’a bağlı Amerikan gazetelerinin İngiltere’dekine benzer usulsüzlüklere karışıp karışmadıklarının soruşturulması çağrılarının yükseldiğini bildiriyor.

”Bari vazgeçelim” diye manşet atan Guardian, Rupert Murdoch’un televizyon ihalesinden geri çekilişini, ”İngiltere parlamentosuna boyun eğdi” diye yorumladı.

Gazete, Başbakan David Cameron’ın telefon dinleme skandalıyla ilgili İngiltere’de açılacak bağımsız soruşturmada ”Rupert Murdoch da ifade vermeye çağrılmalı” dediğini aktardı.

Times, telekulak skandalının faturasının giderek kabardığına işaret ederek, BSkyB ihalesinden geri çekilen Murdoch grubunun 60 milyon doları aşkın para ödemek zorunda kalacağını; ayrıca telefonları dinlenenlere ödenecek tazminatlar için de 30 milyon doların üzerinde bir fon ayırdıklarını yazdı.

PAYLAŞ
Önceki makaleBalıklar ve hayaller
Sonraki makaleMüzakereden kaçmak

BİR CEVAP BIRAK